A.
Sa se
stabiliasca conditiile prin care se reprezinta cele 3 laturii ai unui triunghi
oarecare, isoscel si dreptunghic:
1.
Oarecare:
(a+b>c) && (b+c>a) && (c+a>b)
2.
Isoscel:
(a==b) || (c=b) || (b==c)
3.
Dreptunghic:
pow(a,2) + pow(b,2) == pow (c,2)
B. Sa se stabiliasca condiitile prin care se
reprezinta laturile unui patrat si a unui romb:
4. Patrat:
(a==b) && (b==c) && (c==d) && (d==a)
5. Romb:
(a==b) && (b==c) &&
(c==d) && (d==a) && pow(a,2) + pow(d,2) == pow(b,2) + pow(c,2)
Partea de declarat a variabilelor:
int
a=3,b,c;
float d;
float d;
Partea de citire a variabilelor:
cout<<"b=";cin>>b;
cout<<"c=";cin>>c;
cout<<"d=";cin>>d;
Asa se citestc variabilele; Variabila a nu se mai citeste, deoarece iam atribuit lui a deja valoarea 3 (int a=3)
int n;
cout<<"c=";cin>>c;
cout<<"d=";cin>>d;
Asa se citestc variabilele; Variabila a nu se mai citeste, deoarece iam atribuit lui a deja valoarea 3 (int a=3)
int n;
Operatiile cu variabilele respective si partea de afisare a
rezultatelor finale:
int
rezultat
a+b+c+d=rezultat;
cout<<"Rezultatul final al sumei celor 4 variabile este:"<<rezultat<<endl; endl -> reprezinta un rand nou;
Ce am scris mai sus se mai poate scrie si asa:
cout<<"Rezultatul final al sumei celor 4 variabile este:"<<a+b+c+d<<endl; Obs: aici nu am mai folosit variabila rezultat.
a+b+c+d=rezultat;
cout<<"Rezultatul final al sumei celor 4 variabile este:"<<rezultat<<endl; endl -> reprezinta un rand nou;
Ce am scris mai sus se mai poate scrie si asa:
cout<<"Rezultatul final al sumei celor 4 variabile este:"<<a+b+c+d<<endl; Obs: aici nu am mai folosit variabila rezultat.
1.
Operatorul de negație,
~
a | ~a
1 | 0
0 | 1
a | ~a
1 | 0
0 | 1
2. Operatorul SI (AND), &
a | b | a&b
1 | 1 | 1
0 | 0 | 0
1 | 0 | 0
0 | 1 | 0
3. Operatorul SAU (ori), |
a | b | a|b
1 | 1 | 1
0 | 0 | 0
1 | 0 | 1
0 | 1 | 1
4. Operatorul SAU - Exclusiv, ^
a | b | a^b
1 | 1 | 0
0 | 0 | 0
1 | 0 | 1
0 | 1 | 1
a | b | a|b
1 | 1 | 1
0 | 0 | 0
1 | 0 | 1
0 | 1 | 1
4. Operatorul SAU - Exclusiv, ^
a | b | a^b
1 | 1 | 0
0 | 0 | 0
1 | 0 | 1
0 | 1 | 1
acuma sa aflam
cum se afla biti unui numar in baza doi.
int a=13,b=19;
Numarul se imparte la 2, pana da rezultatul 0.
13/2=6 rest 1; 19/2=9 rest 1;
6/2=3 rest 0; 9/2=4 rest 1;
3/2=1 rest 1; 4/2=2 rest 0;
1/2=0 rest 1; 2/2=1 rest 0;
................... 1/2=0 rest 1;
13 in baza 2 = 00001101
19 in baza 2 = 00010011
int a=13,b=19;
Numarul se imparte la 2, pana da rezultatul 0.
13/2=6 rest 1; 19/2=9 rest 1;
6/2=3 rest 0; 9/2=4 rest 1;
3/2=1 rest 1; 4/2=2 rest 0;
1/2=0 rest 1; 2/2=1 rest 0;
................... 1/2=0 rest 1;
13 in baza 2 = 00001101
19 in baza 2 = 00010011
Operatori de incrementare
si decrementare
1. Prefixati
++ pentru incrementare si -- pentru decrementare inaintea unei variabile.
Operatorii prefixati de incrementare maresc mai intai cu 1 si apoi memoreaza.
Operatorii prefixati de decrementare scad mai intai cu 1 si apoi memoreaza.
1. Prefixati
++ pentru incrementare si -- pentru decrementare inaintea unei variabile.
Operatorii prefixati de incrementare maresc mai intai cu 1 si apoi memoreaza.
Operatorii prefixati de decrementare scad mai intai cu 1 si apoi memoreaza.
Exemplu
int
a=5;
++a=6; Valoarea se memoreaza intotdeauna.
--a=5;
--a=4;
++a=5
++a=6; Valoarea se memoreaza intotdeauna.
--a=5;
--a=4;
++a=5
2.
Postfixati
++ pentru incrementare si -- pentru decrementare dupa variabile.
Operatorii prefixati de incrementare maresc mai intai memoreaza valoarea originala, apoi maresc cu 1.
Operatorii prefixati de decrementare scad mai intai memoreaza valoarea originala, apoi scad cu 1.
Exemplu:
++ pentru incrementare si -- pentru decrementare dupa variabile.
Operatorii prefixati de incrementare maresc mai intai memoreaza valoarea originala, apoi maresc cu 1.
Operatorii prefixati de decrementare scad mai intai memoreaza valoarea originala, apoi scad cu 1.
Exemplu:
int
a=5;
a++=5;
a=6;
a++=5;
a=6;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu